Διήμερη διαθεματική προσέγγιση από το Δ2 τμήμα του Σχολείου μας με θέμα :
« Ευλογημένη γη »
Υπεύθυνος δημιουργίας cd και προβολής παρουσίασης : Σιμόπουλος Θωμάς
Εισαγωγή
Επιλογή θέματος :
Το θέμα « Ευλογημένη γη » επελέγη μετά από συζήτηση στο μάθημα Εμείς κι ο κόσμος «Πεδιάδες της πατρίδας μας».
Επισήμανση Θέματος :
Συγκέντρωση εικόνων , φωτογραφιών αποκομμάτων τύπου και φυσικού υλικού που έχουν σχέση με την καλλιέργεια της γης. – Ευαισθητοποίηση μαθητών.
Στόχοι - Σκοποί :
Να καταγράψουν και να αναγνωρίσουν το φυσικό πλούτο της πατρίδας μας.
Να περιγράψουν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στην καλλιέργεια της γης.
Να αναφέρουν και να αξιολογήσουν τη χρησιμότητα της γης.
Να καλλιεργήσουν την ευθύνη για την προστασία της γης και τη διαχείρισή της από τον άνθρωπο.
n
Μορφή διδασκαλίας :Ομαδοκεντρική – Χωρισμός των μαθητών σε 5 ομάδες.
nΥλικά :
Συγκέντρωση φύλλων , καρπών , βολβών , σπόρων και εικόνων
Μέτρα επιφανείας.
ØΞύλινα κασάκια. Ø
Χώμα
Μπουκάλια με σύστημα ψεκασμού
Μικρά φτυαράκια.
ØΦωτογραφική μηχανή.
Ø
Ατομικά τετράδια εργασίας που πλαισιώνουν τη διαθεματική προσέγγιση.
1η ΗΜΕΡΑ :
Γλώσσα :
« Ευλογημένη γη » 2ο τεύχος σελίδα 31
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές / ριες
:ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ασκήσεις εμπέδωσης
Συμπλήρωσε την ακροστιχίδα του ΑΓΡΟΤΗ
Α _ _ _ _
Γεωργικό εργαλείο.Γ _ _ _ _ _ _ _
Είναι « ο γιατρός » των φυτών.Ρ _ _ _
Το έδωσε ο Πλούτωνας στην Περσεφόνη.Ο _ _ _ _ _
Έτσι λέγεται το σκάψιμο της γης.Τ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Κι άλλο γεωργικό εργαλείο για το μάζεμα των φύλλων.Η _ _ _
Τον χρειάζονται όλα τα φυτά για να μεγαλώσουν.Σ _ _ _ _
Εργασία γεωργού.
Κάθε ομάδα να υπογραμμίσει στην παράγραφο που της αντιστοιχεί , να γράψει και να ανακοινώσει τις λέξεις που έχουν έση με τη δουλειά ενός αγρότη.
1η ΟΜΑΔΑ : ………………………………………………………..
2η ΟΜΑΔΑ : ………………………………………………………..
3η ΟΜΑΔΑ : ………………………………………………………..
4η ΟΜΑΔΑ : ………………………………………………………..
5η ΟΜΑΔΑ : ………………………………………………………..
Με τη βοήθεια του λεξικού σου σχημάτισε παράγωγες λέξεις που προέρχονται από :
γη-
……………………………………………………………………γεω-
………………………………………………………………….γαιο-
…………………………………………………………………
Βρες από το κείμενο τα επίθετα και τις μετοχές που είναι σύνθετες λέξεις και γράψε πώς προήλθαν.
επίθετα - μετοχές | 1ο συνθετικό | 2ο συνθετικό |