|
Διαβάστε σ΄ αυτό το τεύχος
Ανοιξιάτικα Αστεία και άλλα Ζωολογία Περιβάλλον Συνταγή Του κόσμου τα παράξενα Η μηχανή του χρόνου
|
|
|||||||||||||||||||||
Μυδοπίλαφο Η ελληνική κουζίνα είναι από τις ωραιότερες και ίσως η γευστικότερη στον κόσμο. Πολλές παραδοσιακές συνταγές είναι καθημερινά στο τραπέζι μας και τις απολαμβάνουμε με μεγάλη ευχαρίστηση. Σήμερα θα σας παρουσιάσω την αγαπημένη μου συνταγή, " το μυδοπίλαφο ". ΥΛΙΚΑ : μύδια, ρύζι, πράσινες πιπεριές, άνηθος, λάδι, αλάτι, πιπέρι και κρεμμύδια ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ : Αχνίζουμε τα μύδια και τα καθαρίζουμε. Σε μια κατσαρόλα τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι και τη ψιλοκομμένη πιπεριά μέσα στο λάδι. Προσθέτουμε 4 ποτήρια νερό. Μόλις βράσει, ρίχνουμε 2 κούπες ρύζι και το αφήνουμε να σιγοβράσει. Κατόπιν προσθέ-τουμε τα καθαρισμένα μύδια με ψιλοκομμένο άνηθο, αλάτι και πιπέρι. Στο σερβίρισμα προσθέτουμε και λίγα όστρακα μυδιών. Καλή σας όρεξη !! Αναστασία Αργυροπούλου - ΣΤ΄ τάξη
Θαύμα της φύσης
Η προβοσκίδα, " η μύτη " του ελέφαντα που είναι προέκταση του πάνω χείλος του, αποτελείται από 40.000 μυς. Η άκρη της είναι ένα συλληπτήριο όργανο ικανό να πιάνει με απίστευτη λεπτότητα ακόμη και πολύ μικρά αντικείμενα.
Μάρκος Μιχαηλίδης - Γ΄ τάξη
Ένα νησί στον ποταμό Νείλο Στην Αίγυπτο βρίσκεται ο ποταμός Νείλος. Στον Νείλο υπάρχει ένα νησί κοντά στο Κάιρο, που λέγε ται "το νησί των Φαραώ" . Όσο παράξε νο κι αν ακούγεται το νησί αυτό είναι ένα ... "ζωντανό" μνημείο. Ο δόκτωρ Χασάν Ραγκάμπ μαζί με αιγυπτιολόγος απ΄ όλον τον κόσμο προσπάθησαν να αναπαραστήσουν την καθημερινή ζωή των Αιγυπτίων και τα κατάφεραν. Ο Ραγκάμπ ταξίδεψε παντού κι επέστρεψε με ρίζες φυτών και είδη ζώων που δεν υπήρχαν στο τότε έρημο νησί. Σήμερα έχει 5.000 δέντρα. Οι επισκέπτες που ταξιδεύουν με "φελούκες" (πλεούμενα του Νείλου) βλέπουν πάνω από 100 ηθοποιούς που αναπαριστάνουν σκηνές από τη βασιλική, αγροτική ζωή και από την ψυχα γωγία των κατοί κων. Στη διαδρομή υπάρχουν αντιγραφές θεοτήτων που είναι τεράστια αγάλματα, αντιγραφές κτηρίων και ναών μέσα στη βλάστηση. Υπάρχουν εργαστήρια αγγειοπλα στικής, κατασκευής παπύρου, γλυπτικής και ζωγραφικής που είναι πιστά αντίγραφα. Οι τεχνίτες δουλεύουν με αρχαίες τεχνικές. Τέτοιο μουσείο δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Ειρήνη Μεταξά - ΣΤ΄ τάξη
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή, μπορείτε να δείτε πολλά φυτά αποξηραμένα ή απολιθωμένα, έντομα και πουλιά, αμφίβια ζώα, ερπετά και θηλαστικά. Αλλά όχι μόνο! Υπάρχουν άπειρα μαλάκια, τα γνωστά μας κοχύλια και όστρακα. Θα δείτε ορυκτά και πετρώματα με απίθανα χρώματα και σχήματα, απολιθώματα ζώων και φυτών και ένα τεράστιο σκελετό δεινόσαυρου. Ένα μικρό βασίλειο της φύσης που δεν έχει τελειωμό. Αν λοιπόν βρεθείτε στην Αθήνα, σας συνιστώ να το επισκεφθείτε. ( Λεβίδου 15 - Κηφισιά ) ( τηλέφωνο : 2108015870 ) Νατάσα Κράββαρη - Γ΄ τάξη
Σκαραβαίοι Κοπροφάγα έντομα που έχουν μήκος έως 4 εκατοστά. Οι μεγαλύτεροι απ΄ αυτούς χαρακτηρίζονται από ωραία μεταλλική ανταύγεια. Συναντιούνται κυρίως σε λιβάδια όπου βόσκουν βόδια ή άλλα μεγάλα ζώα. Τρέφονται από την κόπρο (κοπριά) τους. Αποθηκεύουν μάλιστα μεγάλη ποσότητα κόπρου μέσα σε τρύπες και σήραγγες που ανοίγουν. Μερικοί πλάθουν σβόλους (μικρές μπαλίτσες) από κόπρο και τους μεταφέρουν συχνά σε μεγάλες αποστάσεις. Μέσα σε τέτοιο σβόλο αποθηκεύουν το μοναδικό αυγό που γεννούν. Έτσι μόλις γεννηθεί το νέο έντομο, πριν από το χειμώνα, η νέα προνύμφη βρίσκει κοντά της ένα απόθεμα τροφής αρκετό για να φτάσει στο στάδιο της νύμφης την ερχόμενη άνοιξη. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τοποθετούσαν στους τάφους έναν μικρό πέτρινο σκαραβαίο ως σύμβολο αθανασίας. Ακόμη και σήμερα άλλωστε χρησιμοποιείται και ως διακοσμητικό στοιχείο σε σπίτια και καταστήματα. Γεωργία Καλαντζή - ΣΤ΄ τάξη
|
Ο μικρός Βοριάς Παιδικές σκέψεις από το ποίημα του Μήτσου Λυγίζου " ΣΤΙΧΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΒΟΡΙΑ" ( 4ο τεύχος Γλώσσας ΣΤ΄ τάξης ) Αχ! Ο δύστυχος μικρός Βοριάς,που τον βλέπουμε το χειμώνα και το φθινόπωρο, ήρθε τώρα στην άνοιξη νομίζοντας πως θα μας αναστατώσει. Αλλά αυτή η όμορφη κοπέλα, η άνοιξη, δεν τον άφησε έτσι... Αναστάτωσε η άνοιξη το Βοριά κι όχι ο Βοριάς εμάς..!! Καθώς ερχόταν με ορμή καταπάνω μας, πετάγεται η άνοιξη και του φοράει ένα σκουφάκι λέγοντάς του πως δεν έχει καμιά θέση εδώ. Όλοι οι άνθρωποι, τα ζώα, τα φυτά και τ΄ άλλα πράγματα που έχουν φτιαχτεί απ΄ το χέρι του Θεού, χαίρεται το καθένα με το δικό του τρόπο. Γιατί; Γιατί ήρθε η ΑΝΟΙΞΗ. Αλλά ο καημένος μικρός Βοριάς δεν ξέρει καν πού έχει αφήσει "τα άγρια άλογά του"! Το καμτσίκι του βρίσκεται πάνω σε ένα κλωνάρι φιστικιάς. Τα άλογα αντί να τα έχει καβαλήσει αυτός, τα έχουν καβαλήσει οι πεταλούδες. Ο ζούζουνας που είναι ξαπλωμένος πάνω σ΄ ένα ηφαίστειο από ρόδα, έχει πάρει το σπαθί του μικρού Βοριά! Αχ! Ο δύστυχος μικρός Βοριάς...!!! Σπυριδούλα Παπασταματίου - ΣΤ΄ τάξη
Ο Βοριάς δυνατός πάνω στο άρμα του πέρασε το χειμώνα και νόμισε πως θα μπορούσε να περάσει και την άνοιξη. Όμως δε μπόρεσε, γιατί ενώ ανέβαινε τους λόφους και περνούσε τις ακροθαλασσιές, όπου έπαιζε ο ήλιος σαν παιδί, το άρμα του διαλύθηκε. Οι πέντε ρόδες του είχαν πέσει μέσα στους θάμνους. Τα άλογά του είχαν χαθεί και το μαστίγιό του είχε πιαστεί σ΄ ένα κλωνάρι φιστικιάς. Ο Βοριάς έχει αποδυναμωθεί όπως ένα μικρό παιδί. Τα άγρια άλογά του τα πήρανε οι μικρές πεταλούδες. Τώρα ο μικρός Βοριάς κοιτάζει το αγριομελίσσι και το μοναδικό συννεφάκι που υπάρχει στον ουρανό. Το σπαθί του το δυνατό, τώρα το έχει λυγίσει ένα άγριο ζουζούνι, που ξάπλωσε την άνοιξη σε μια λουλουδιασμένη πλαγιά. Και ο Βοριάς έβαλε μυαλό και άλλη φορά δε θα τα θέλει όλα. Πηνελόπη Μπούνια -ΣΤ΄ τάξη
Το άγαλμα της Ελευθερίας
Με το ένα χέρι ψηλά κρατά τη δάδα, το σύμβολο της Ελευθερίας και με το άλλο την πινακίδα που αναγράφεται η ημερομηνία 4 Ιουλίου 1776. Είναι η ημέρα της Ανεξαρτησίας, η αμερικανική εθνική γιορτή. Την ημέρα αυτή γιορτάζεται η "Διακήρυξη της ανεξαρτησίας" των αμερικανικών αποικιών, δηλαδή η απόσπασή τους από την Αγγλία. Το τεράστιο άγαλμα που έχει ύψος 46 μέτρα και βάρος 225 τόνους, είναι έργο του Γάλλου γλύπτη Φρεντερίκ Μπαρτολντί. Ο εσωτερικός του σκελετός είναι από σίδερο και ατσάλι και σχεδιάστηκε από τον Γκιστάβ Άιφελ. Το άγαλμα δώρισε στις Η.Π.Α. η Γαλλία το έτος 1886.
Το δάσος Πολλά φυτά δεν τα περιποι ούνται καθόλου οι άνθρωποι. Φυτρώνουν μόνα τους πάνω στα βουνά και κάνουν ωραία δάση. Με τα δέντρα του δάσους κάνουμε διάφορες κατασκευές : έπιπλα, κουφώματα, σκεπές για σπίτια... Επίσης κάνουμε χαρτί και πολλά καυσόξυλα. Τα δάση μάς δίνουν το οξυγόνο, που είναι τόσο πολύτιμο για τη ζωή μας. Στη σκιά των δέντρων κατα φεύγουμε πολλές φορές, για να προφυλαχτούμε από τον ήλιο και να δροσιστούμε. Τα δέντρα του δάσους ομορφαίνουν τον τόπο που ζούμε κι εκεί βρίσκουν καταφύγιο πολλά ζώα και πουλιά. Επίσης τα δέντρα συγκρατούν το χώμα για να μην το παρασύρει η βροχή. Έτσι έχουμε λιγότερες κατολισθήσεις και πλημμύρες. Γι΄ αυτό έχουμε υποχρέωση να προστατεύουμε τα δάση μας με κάθε τρόπο.
Μαρία Γιωτοπούλου - Β΄ τάξη
|
Αθλοθέτης Αθλοθέτης είναι αυτός που θέτει βραβεία, ο αγωνοθέτης, αυτός που βραβεύει. Στα αρχαία χρόνια όμως, σήμαινε όχι αυτόν που όριζε τα βραβεία, αλλά τον κριτή του αγώνα που μοίραζε και τα βραβεία. Όπως συμπεραίνεται από διάφορες επιγραφές, ο θεσμός είχε καθιερωθεί από την εποχή του Κλεισθένη ως το 100 μ.Χ. Ακόμη συχνά ταυτίζεται με τον ιδρυτή αθλητικών, δραματικών ή μουσικών αγώνων. Επίσης συχνά παρουσιάζεται σύγχυση στη διάκριση του αθλοθέτη (ιδρυτή αγώνα) και του αγωνοθέτη (διοργανωτή αγώνων). Σταύρος Θεοχάρης - ΣΤ΄ τάξη
Το βιβλίο Το βιβλίο είναι ο φίλος του παιδιού. Στον ελεύθερο χρόνο σου μπορείς να διαβάσεις κάποιο εξωσχολικό βιβλίο. Και φυσικά τα βιβλία που διαβάζεις καθημερινά είναι του Σχολείου. Από αυτά μαθαίνεις γνώσεις χρήσιμες για το παρόν και το μέλλον. Αλλά ακόμη μαθαίνεις και το τι σημαντικό συνέβη πιο παλιά. Ακόμα το Σχολείο διαθέτει και τη βιβλιοθήκη όπου υπάρχουν βιβλία για όλες τις τάξεις, ακόμη και ξενόγλωσσα βιβλία. Για να γίνει κάποιος γιατρός, δικηγόρος, δάσκαλος και γενικά επιστήμονας, τις γνώσεις τις έμαθε διαβάζοντας βιβλία. Ακόμα και στα μικρά παιδιά οι γιαγιάδες τους από βιβλίο λένε παραμύθι. Γι' αυτό το βιβλίο πρέπει να είναι ο καλύτερός σου φίλος. Παναγιώτα Μαμουρέλη - ΣΤ΄ τάξη
Ιστορικά και ... άλλα
Εύα Λάμπρου - Δ΄ τάξη
Έντομα για ... φάγωμα !! Η αφρικανική εντομολογική εταιρία ανακάλυψε ότι ένα πιάτο με βάση τα έντομα κάνει καλό στην καρδιά. Οι ακρίδες, οι τερμίτες και τα μυρμήγκια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και περιέχουν λίπη που δεν είναι βλαβερά. Ο πρόεδρος της εταιρίας άρχισε εκστρατεία για να προβάλλει τα έντομα ως μέσο διατροφής και ετοιμάζεται μάλιστα να γράψει κι ένα βιβλίο με συνταγές που θα στηρίζονται στα έντομα. Άγγελος Μυλωνάς - ΣΤ΄ τάξη
Θαύμα της φύσης
Η προβοσκίδα, " η μύτη " του ελέφαντα που είναι προέκταση του πάνω χείλος του, αποτελείται από 40.000 μυς. Η άκρη της είναι ένα συλληπτήριο όργανο ικανό να πιάνει με απίστευτη λεπτότητα ακόμη και πολύ μικρά αντικείμενα. Μάρκος Μιχαηλίδης - Γ΄ τάξη
- Τοτό, ζήτησες συγγνώμη από την κυρία που της πάτησες το πόδι; - Αμέ ! Μου έδωσε κι ένα ευρώ. - Κι εσύ τι έκανες; - Της πάτησα και το άλλο πόδι !!
- Αν μου δώσεις την κυρά σου για το χαρέμι μου θα σου δώσω το βάρος της σε χρυσάφι. - Χμ...!! Δώσε μου μερικές μέρες. - Για να το σκεφτείς ; - Όχι, για να την παχύνω !!
|
|||||||||||||||||||
Δεινόσαυροι Η απάντηση στην περιέργεια Αρρώσταιναν ποτέ οι δεινόσαυροι ; Οι δεινόσαυροι προφανώς αρρώσταιναν όπως και τα σημερινά ζώα. Ξέρουμε ότι μερικές φορές όταν έσπαζαν κάποιο κόκαλο, του σώματός τους, αυτό γιατρευόταν μόνο του. Τα κολλημένα οστά φαίνονται πολύ καλά από τα απολιθώματα. Μερικά απολιθώματα δείχνουν ακόμη ότι οι δεινόσαυροι πάθαιναν καρκίνο, καθώς επίσης και αρθρίτιδα στις αρθρώσεις τους. Τι κατάπιναν οι δεινόσαυροι ; Μερικοί δεινόσαυροι κατάπιναν πέτρες. Μόνο έτσι μπορούσαν να χωνέψουν τα σκληρά φύλλα, τα κοτσάνια και τα βλαστάρια που κατάπιναν, γιατί οι πέτρες τα άλεθαν. Ανάλογη ήταν η περίπτωση των καναρινιών, που καταπίνουν μικρά ψιλά χαλικάκια για να χωνέψουν τους σπόρους που τρώνε. Αριστέα Λιάκου - ΣΤ΄ τάξη
Στα παρακάτω πλαίσια ζωγράφισε μια ιστορία με τη σειρά των αριθμών, δώσε τίτλο και γράψε με λίγα λόγια την ιστορία αυτή.
Τίτλος ιστορίας : ....................................................................................................................................... Περιγραφή : ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... |
|||||||||||||||||||||
|