|
Διαβάστε σ΄ αυτό το τεύχος
Ανοιξιάτικα Αστεία και άλλα Ζωολογία Περιβάλλον Συνταγή Του κόσμου τα παράξενα Η μηχανή του χρόνου
|
|
|||||||||||||||||||||
Η ελληνική κουζίνα είναι από τις ωραιότερες και ίσως η γευστικότερη στον κόσμο. Πολλές παραδοσιακές συνταγές είναι καθημερινά στο τραπέζι μας και τις απολαμβάνουμε με μεγάλη ευχαρίστηση. Σήμερα θα σας παρουσιάσω την αγαπημένη μου συνταγή, " το μυδοπίλαφο ". ΥΛΙΚΑ : μύδια, ρύζι, πράσινες πιπεριές, άνηθος, λάδι, αλάτι, πιπέρι και κρεμμύδια ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ : Αχνίζουμε τα μύδια και τα καθαρίζουμε. Σε μια κατσαρόλα τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι και τη ψιλοκομμένη πιπεριά μέσα στο λάδι. Προσθέτουμε 4 ποτήρια νερό. Μόλις βράσει, ρίχνουμε 2 κούπες ρύζι και το αφήνουμε να σιγοβράσει. Κατόπιν προσθέ-τουμε τα καθαρισμένα μύδια με ψιλοκομμένο άνηθο, αλάτι και πιπέρι. Στο σερβίρισμα προσθέτουμε και λίγα όστρακα μυδιών. Καλή σας όρεξη !! Αναστασία Αργυροπούλου - ΣΤ΄ τάξη
Θαύμα της φύσης
Η προβοσκίδα, " η μύτη " του ελέφαντα που είναι προέκταση του πάνω χείλος του, αποτελείται από 40.000 μυς. Η άκρη της είναι ένα συλληπτήριο όργανο ικανό να πιάνει με απίστευτη λεπτότητα ακόμη και πολύ μικρά αντικείμενα.
Μάρκος Μιχαηλίδης - Γ΄ τάξη
Ένα νησί στον ποταμό Νείλο
Στην Αίγυπτο βρίσκεται ο ποταμός Νείλος. Στον
Νείλο
Ειρήνη Μεταξά - ΣΤ΄ τάξη
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή, μπορείτε να δείτε πολλά φυτά αποξηραμένα ή απολιθωμένα, έντομα και πουλιά, αμφίβια ζώα, ερπετά και θηλαστικά. Αλλά όχι μόνο! Υπάρχουν άπειρα μαλάκια, τα γνωστά μας κοχύλια και όστρακα. Θα δείτε ορυκτά και πετρώματα με απίθανα χρώματα και σχήματα, απολιθώματα ζώων και φυτών και ένα τεράστιο σκελετό δεινόσαυρου. Ένα μικρό βασίλειο της φύσης που δεν έχει τελειωμό. Αν λοιπόν βρεθείτε στην Αθήνα, σας συνιστώ να το επισκεφθείτε. ( Λεβίδου 15 - Κηφισιά ) ( τηλέφωνο : 2108015870 ) Νατάσα Κράββαρη - Γ΄ τάξη
Σκαραβαίοι
Κοπροφάγα
έντομα που έχουν μήκος έως 4 εκατοστά. Οι μεγαλύτεροι απ΄ αυτούς
χαρακτηρίζονται από ωραία
Γεωργία Καλαντζή - ΣΤ΄ τάξη
|
Ο μικρός Βοριάς Παιδικές σκέψεις από το ποίημα του Μήτσου Λυγίζου " ΣΤΙΧΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΒΟΡΙΑ" ( 4ο τεύχος Γλώσσας ΣΤ΄ τάξης ) Αχ! Ο δύστυχος μικρός Βοριάς,που τον βλέπουμε το χειμώνα και το φθινόπωρο, ήρθε τώρα στην άνοιξη νομίζοντας πως θα μας αναστατώσει. Αλλά αυτή η όμορφη κοπέλα, η άνοιξη, δεν τον άφησε έτσι... Αναστάτωσε η άνοιξη το Βοριά κι όχι ο Βοριάς εμάς..!! Καθώς ερχόταν με ορμή καταπάνω μας, πετάγεται η άνοιξη και του φοράει ένα σκουφάκι λέγοντάς του πως δεν έχει καμιά θέση εδώ. Όλοι οι άνθρωποι, τα ζώα, τα φυτά και τ΄ άλλα πράγματα που έχουν φτιαχτεί απ΄ το χέρι του Θεού, χαίρεται το καθένα με το δικό του τρόπο. Γιατί; Γιατί ήρθε η ΑΝΟΙΞΗ. Αλλά ο καημένος μικρός Βοριάς δεν ξέρει καν πού έχει αφήσει "τα άγρια άλογά του"! Το καμτσίκι του βρίσκεται πάνω σε ένα κλωνάρι φιστικιάς. Τα άλογα αντί να τα έχει καβαλήσει αυτός, τα έχουν καβαλήσει οι πεταλούδες. Ο ζούζουνας που είναι ξαπλωμένος πάνω σ΄ ένα ηφαίστειο από ρόδα, έχει πάρει το σπαθί του μικρού Βοριά! Αχ! Ο δύστυχος μικρός Βοριάς...!!! Σπυριδούλα Παπασταματίου - ΣΤ΄ τάξη
Ο Βοριάς
δυνατός πάνω στο άρμα του πέρασε το χειμώνα και νόμισε
πως θα μπορούσε να περάσει
Πηνελόπη Μπούνια -ΣΤ΄ τάξη
Με το ένα χέρι ψηλά κρατά τη δάδα, το σύμβολο της Ελευθερίας και με το άλλο την πινακίδα που αναγράφεται η ημερομηνία 4 Ιουλίου 1776. Είναι η ημέρα της Ανεξαρτησίας, η αμερικανική εθνική γιορτή. Την ημέρα αυτή γιορτάζεται η "Διακήρυξη της ανεξαρτησίας" των αμερικανικών αποικιών, δηλαδή η απόσπασή τους από την Αγγλία. Το τεράστιο άγαλμα που έχει ύψος 46 μέτρα και βάρος 225 τόνους, είναι έργο του Γάλλου γλύπτη Φρεντερίκ Μπαρτολντί. Ο εσωτερικός του σκελετός είναι από σίδερο και ατσάλι και σχεδιάστηκε από τον Γκιστάβ Άιφελ. Το άγαλμα δώρισε στις Η.Π.Α. η Γαλλία το έτος 1886.
Το δάσος
Πολλά φυτά δεν τα περιποι ούνται
καθόλου οι άνθρωποι. Φυτρώνουν μόνα τους πάνω στα βουνά και κάνουν ωραία
δάση. Με τα δέντρα του δάσους κάνουμε διάφορες κατασκευές
: έπιπλα, κουφώματα, σκεπές για σπίτια... Επίσης κάνουμε χαρτί και
πολλά καυσόξυλα. Τα δάση μάς δίνουν το οξυγόνο, που είναι τόσο
Μαρία Γιωτοπούλου - Β΄ τάξη
|
Αθλοθέτης Αθλοθέτης είναι αυτός που θέτει βραβεία, ο αγωνοθέτης, αυτός που βραβεύει. Στα αρχαία χρόνια όμως, σήμαινε όχι αυτόν που όριζε τα βραβεία, αλλά τον κριτή του αγώνα που μοίραζε και τα βραβεία. Όπως συμπεραίνεται από διάφορες επιγραφές, ο θεσμός είχε καθιερωθεί από την εποχή του Κλεισθένη ως το 100 μ.Χ. Ακόμη συχνά ταυτίζεται με τον ιδρυτή αθλητικών, δραματικών ή μουσικών αγώνων. Επίσης συχνά παρουσιάζεται σύγχυση στη διάκριση του αθλοθέτη (ιδρυτή αγώνα) και του αγωνοθέτη (διοργανωτή αγώνων). Σταύρος Θεοχάρης - ΣΤ΄ τάξη
Το βιβλίο Το βιβλίο είναι ο φίλος του παιδιού. Στον ελεύθερο χρόνο σου μπορείς να διαβάσεις κάποιο εξωσχολικό βιβλίο. Και φυσικά τα βιβλία που διαβάζεις καθημερινά είναι του Σχολείου. Από αυτά μαθαίνεις γνώσεις χρήσιμες για το παρόν και το μέλλον. Αλλά ακόμη μαθαίνεις και το τι σημαντικό συνέβη πιο παλιά. Ακόμα το Σχολείο διαθέτει και τη βιβλιοθήκη όπου υπάρχουν βιβλία για όλες τις τάξεις, ακόμη και ξενόγλωσσα βιβλία. Για να γίνει κάποιος γιατρός, δικηγόρος, δάσκαλος και γενικά επιστήμονας, τις γνώσεις τις έμαθε διαβάζοντας βιβλία. Ακόμα και στα μικρά παιδιά οι γιαγιάδες τους από βιβλίο λένε παραμύθι. Γι' αυτό το βιβλίο πρέπει να είναι ο καλύτερός σου φίλος. Παναγιώτα Μαμουρέλη - ΣΤ΄ τάξη
Ιστορικά και ... άλλα
Εύα Λάμπρου - Δ΄ τάξη
Έντομα για ... φάγωμα !! Η αφρικανική εντομολογική εταιρία ανακάλυψε ότι ένα πιάτο με βάση τα έντομα κάνει καλό στην καρδιά. Οι ακρίδες, οι τερμίτες και τα μυρμήγκια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και περιέχουν λίπη που δεν είναι βλαβερά. Ο πρόεδρος της εταιρίας άρχισε εκστρατεία για να προβάλλει τα έντομα ως μέσο διατροφής και ετοιμάζεται μάλιστα να γράψει κι ένα βιβλίο με συνταγές που θα στηρίζονται στα έντομα. Άγγελος Μυλωνάς - ΣΤ΄ τάξη
Θαύμα της φύσης
Η προβοσκίδα, " η μύτη " του ελέφαντα που είναι προέκταση του πάνω χείλος του, αποτελείται από 40.000 μυς. Η άκρη της είναι ένα συλληπτήριο όργανο ικανό να πιάνει με απίστευτη λεπτότητα ακόμη και πολύ μικρά αντικείμενα. Μάρκος Μιχαηλίδης - Γ΄ τάξη
- Τοτό, ζήτησες συγγνώμη από την κυρία που της πάτησες το πόδι; - Αμέ ! Μου έδωσε κι ένα ευρώ. - Κι εσύ τι έκανες; - Της πάτησα και το άλλο πόδι !!
- Αν μου δώσεις την κυρά σου για το χαρέμι μου θα σου δώσω το βάρος της σε χρυσάφι. - Χμ...!! Δώσε μου μερικές μέρες. - Για να το σκεφτείς ; - Όχι, για να την παχύνω !!
|
|||||||||||||||||||
Δεινόσαυροι Η απάντηση στην περιέργεια Αρρώσταιναν ποτέ οι δεινόσαυροι ;
Τι κατάπιναν οι δεινόσαυροι ;
Μερικοί δεινόσαυροι
κατάπιναν πέτρες. Μόνο έτσι μπορούσαν να χωνέψουν τα σκληρά φύλλα, Αριστέα Λιάκου - ΣΤ΄ τάξη
Στα παρακάτω πλαίσια ζωγράφισε μια ιστορία με τη σειρά των αριθμών, δώσε τίτλο και γράψε με λίγα λόγια την ιστορία αυτή.
Τίτλος ιστορίας : ....................................................................................................................................... Περιγραφή : ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... ....................................................................................................................................... |
|||||||||||||||||||||
|