Διαβάστε σ΄ αυτό το τεύχος

Κομπιούτερ και παιδί

Το παραμύθι μας

Συνέντευξη

Περιβάλλον

Ελάτε να διαβάσουμε

Η γιαγιά ... θυμάται !!

 

 

 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ  ΚΑΙ  ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

      Ευαγγελισμός θα πει καλή, χαρούμενη είδηση. Είναι η ιερή μέρα που ο αρχάγγελος Γαβριήλ έφερε το μήνυμα στη φτωχή κόρη της Ναζαρέτ - Παναγία - ότι θα γίνει μητέρα του Θεού λυτρωτή, που θα σπάσει τις αλυσίδες της αμαρτίας των ανθρώπων και θα συντρίψει την πνευματική σκλαβιά του κόσμου. Την ίδια μέρα, την 25η Μαρτίου, διάλεξαν και οι σκλαβωμένοι Έλληνες το 1821 για να ξετινάξουν από πάνω τους το ζυγό των Τούρκων.

      Όπως για τη χριστιανοσύνη η μέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου συμβολίζει την αυγή της σωτηρίας της ανθρωπότητας, έτσι κι εκείνη η μέρα έπρεπε να συμβολίζει την ανάσταση και τη σωτηρία του τυραννισμένου έθνους μας. Τέτοια έννοια είχε δώσει η Φιλική Εταιρία στον αγώνα και γι' αυτό διάλεξε τη συμβολική ημέρα του Ευαγγελισμού για την έναρξή του.

     Ανήμερα λοιπόν του Ευαγγελισμού, ο αρχιεπίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός, ευλόγησε τα άρματα (όπλα) των παλικαριών στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας (Καλάβρυτα) και ορκίστηκαν όλοι ή να ελευθερωθούν ή να πεθάνουν.

     Δέκα χρόνια πολέμησαν οι πρόγονοί μας σκληρά. Πολλοί σκοτώθηκαν, αλλά στο τέλος νίκησαν τους Τούρκους κι έδωσαν στην πατρίδα μας τη χαμένη της ελευθερία.

      Την απελευθέρωσή μας γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου.

      Στα σπίτια και στα καταστήματα κυματίζουν περήφανα οι γαλανόλευκες σημαίες. Παντού βλέπεις τα εθνικά μας χρώματα (γαλάζιο και λευκό). Στις εκκλησιές γίνονται δοξολογίες. Στα ηρώα καταθέτουμε στεφάνια και μπροστά στους επίσημους παρελαύνουν μαθητές, πρόσκοποι και τμήματα στρατού. Στα σχολεία μας γίνονται γιορτές με πατριωτικά τραγούδια, σκετς και ποιήματα.

     Όλα αυτά γίνονται για να τιμήσουμε τους ήρωες προγόνους μας που πολέμησαν κι έδωσαν στο Έθνος μας το αγαθό της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.

Κική Χιοκτουρίδη  -  Δημήτρης Γκουβάνης   (ΣΤ΄ τάξη)

 

 

Το παραμύθι του μήνα

 

 

" Ο Χότζας ο έξυπνος "

 

 

   Μια φορά κι έναν καιρό ο Χότζας πήγε στον μπακάλη και αγό ρασε δυο αυγά αλλά ξέχασε να πάρει τα χρήματα από το σπίτι και ο μπακάλης τού έδωσε τ' αυγά με την προϋπόθεση ότι θα τα πληρώσει την άλλη μέρα.

Την επόμενη μέρα ξέχασε να πάει τα χρήματα και τα πήγε μετά από 10 μέρες. Ο μπακάλης τότε του ζήτησε πολλά χρήματα. Ο Χότζας ξαφνιάστηκε και είπε :

- Για δυο αυγά να σε πληρώσω τόσα πολλά λεφτά;

- Αν αυτά τα δυο αυγά τα κλωσούσε η κότα θα γινόντουσαν πουλιά, τα πουλιά θα γινόντουσαν κότες, οι κότες ξανά θα γεννούσαν άλλα πουλιά.....

Θύμωσε ο Χότζας κι έφυγε. Ο μπακάλης όμως δεν τον άφησε και τον έκανε μήνυση. Όταν έφτασε η μέρα της δίκης, τον κάλεσαν να πάει στο δικαστήριο. Ο Χότζας ήταν πολύ πονηρός κι άργησε να πάει. Όταν έφτασε καθυστερημένος ο πρόεδρος τον ρώτησε :

- Γιατί άργησες βρε Χότζα;

- Με συγχωρείς κύριε πρόεδρε για την καθυστέρηση. Έβραζα σιτάρι για το σπείρω αύριο.

- Τι κουταμάρες μας λες βρε Χότζα; Σπέρνεται το βρασμένο σιτάρι;

- Δε μου λες κύριε πρόεδρε, τα αυγά άμα τα βράσεις και τα φας γίνονται κότες; Γίνονται πουλιά; Γεννούνε;

Ο πρόεδρος τον αθώωσε και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

Κική Χιοκτουρίδη - ΣΤ΄ τάξη

 

 

Ανέκδοτα και άλλα

  • Ο Γιαννάκης επιστρέφει σπίτι από το σχολείο και λέει στη γιαγιά του :

- Γιαγιά, η δασκάλα με ρώτησε αν έχω άλλους αδελφούς ή αδελφές που θα πάνε κι αυτοί στο ίδιο σχολείο.

- Πολύ ευγενικό το ενδιαφέρον της, λέει η γιαγιά. Και τι είπε όταν της απάντησες ότι είσαι μοναχοπαίδι;

- Δόξα σοι ο θεός !

 

  • Ένας μαθητής ρωτάει το δάσκαλό του :

- Κύριε, αφού η γη περιστρέφεται, πώς δεν πέφτουν οι άνθρωποι;

- Τους κρατάει ο νόμος της βαρύτητας, εξηγεί εκείνος.

- Καλά, και πριν ψηφιστεί ο νόμος ποιος τους κρατούσε;

 

Βρείτε σε 3 λεπτά 10 λέξεις που

τελειώνουν σε -φος

.............................................

..............................................

 ..............................................

..............................................

.............................................

..............................................

 ..............................................

Computer και παιδί.

"Πάν μέτρον άριστον"

         Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές εισέβαλαν ξαφνικά στη ζωή μας και την άλλαξαν στις περισσότερες περιπτώσεις θετικά. Πρέπει όμως να ξέρετε ότι οι Η/Υ δεν εμφανίστηκαν και τόσο ξαφνικά. Όταν πρωτοβγήκαν τα κομπιούτερ δεν ήταν όπως σήμερα. Οι πρώτοι Η/Υ άξιζαν μια περιουσία κι έπιαναν χώρο όσο ένα δωμάτιο ολόκληρο! Έτσι υπολογιστή μπορούσαν να αγοράσουν μόνο οι πλούσιοι. Οι ηλεκτρονικές αυτές μηχανές επηρέασαν τη ζωή μας θετικά και αρνητικά. Στην εποχή που ζούμε, φίλοι μου, οι δυο στους τρεις πολίτες χρησιμοποιούν υπολογιστές γιατί είναι πολύ ωφέλιμες συσκευές. Μ' αυτούς μπορούμε να κάνουμε τα πάντα: να επικοινωνήσουμε, να αγοράσουμε προϊόντα, ακόμα και να κάνουμε καινούριες γνωριμίες εκτός Ελλάδας.  Το αρνητικό όμως για μας κυρίως τα παιδιά, είναι ότι πολλές φορές ξεχνιόμαστε μπροστά στην οθόνη του παίζοντας κυρίως παιχνίδια, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στα μάτια μας. Έτσι, μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ο υπολογιστής είναι ένα πολύ χρήσιμο μηχάνημα, όταν ξέρουμε να το χειριζόμαστε.

Αριστέα Λιάκου - ΣΤ΄ τάξη

 

 

Αθλητισμός

Ολυμπιακοί αγώνες

Οι Ολυμπιακοί αγώνες στα αρχαία χρόνια γίνονταν στην Ολυμπία του νομού Ηλείας και ξεκίνησαν για πρώτη φορά το 776 π.Χ. προς τιμήν του Δία. Για την οργάνωσή τους την ευθύνη είχαν οι ελλανοδίκες, όπως τους έλεγαν και όταν άρχιζε κάποιο άθλημα οι κριτές έδιναν όρκο ότι θα κρίνουν δίκαια και οι αθλητές ότι θα αγωνιστούν τίμια. Όταν ξεκινούσαν οι Ολυμπιακοί αγώνες σταματούσαν οι πόλεμοι. Οι Ολυμπιακοί αγώνες γίνονταν κάθε τέσσερα χρόνια και διαρκούσαν στην αρχαιότητα 5 ημέρες ενώ σήμερα 15. Την τελευταία ημέρα έβγαινε ο νικητής από κάθε άθλημα κι έπαιρνε ως βραβείο ένα στεφάνι άγριας ελιάς. Στους αγώνες έπαιρναν μέρος μόνο οι ελεύθεροι πολίτες, όμως μπορούσαν να τους παρακολουθούν "Βάρβαροι" δούλοι, αλλά όχι όμως γυναίκες. Το 394 μ.Χ. τους κατήργησε ο Μέγας Θεοδόσιος. Ευτυχώς όμως τους επανέφερε ο Γάλλος Πιερ Ντε Κουμπερτέν. Οι Ολυμπιακοί αγώνες εκφράζουν την ενότητα και την ομόνοια ανάμεσα στους ανθρώπους και στους λαούς και πραγματικά αισθάνομαι περήφανος που η ολυμπιακή ιδέα γεννήθηκε στην πατρίδα μου.

Αργύρης  Κάλμπαρης -  ΣΤ΄ τάξη

 

Αγαπητά μας παιδιά ,

Το σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι σας και αποτελεί το θαυμαστό κόσμο της δημιουργίας, της χαράς και της ψυχαγωγίας. Εμείς οι γονείς σας θα είμαστε πάντα κοντά σας και θα  στηρίζουμε τις προσπάθειές σας στην τόσο ενδιαφέρουσα και όμορφη σχολική σας ζωή. Οι δάσκαλοί σας , σάς δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και σας ανοίγουν το δρόμο ώστε να βαδίζετε μέσα στη ζωή με τα κατάλληλα εφόδια της μόρφωσης, του θάρρους , της ανταγωνιστικότητας , της ευγενούς άμιλλας αλλά και της αγάπης για το συνάνθρωπο και το περιβάλλον.

Αγαπητοί γονείς ,

Στην προσπάθεια του σχολείου μας εμείς , ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων συμπαραστεκόμαστε , βοηθούμε , αλλά και δίνουμε τη δυνατότητα της ανάπτυξης πολιτιστικών εκδηλώσεων και γιορτών για τα παιδιά μας , ενημερωτικών ομιλιών για την υγιεινή , ανάπτυξη και διαπαιδαγώγησή τους , αλλά και αθλητικών δραστηριοτήτων που προάγουν τη σωματική τους ανάπτυξη και ψυχαγωγία.

Όλοι μαζί λοιπόν, παιδιά, δάσκαλοι και γονείς, είμαστε η μεγάλη οικογένεια του 12ου Δημοτικού Σχολείου και αρκεί απλά να το πιστέψουμε για να κάνουμε θαύματα στον καθημερινό χώρο που ζούμε, αγαπάμε και αγωνιούμε.

Με αγάπη

ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

του 12ου Δημοτικού Σχολείου

 

 

Οικολογικά

" Μήπως φταίμε κι εμείς ;"

 

 

        Συχνά ακούμε στις ειδήσεις ή σε άλλες εκπομπές και ντοκιμαντέρ για σπάνια ζώα που σιγά σιγά εξαφανίζονται, όπως ο ελέφαντας της Αφρικής. Σε μερικά χρόνια τα ζώα και πολλά άλλα ακόμη θα έχουν χαθεί σίγουρα από τη γη. Γι' αυτό υπάρχουν ζωολογικοί κήποι που ενθαρρύνουν την υιοθεσία των ζώων "υπό εξαφάνιση", για να τα  προστατέψουν. Όμως αν και το κυνήγι τέτοιων ζώων είναι παράνομο, υπάρχουν κυνηγοί που εξακολουθούν να τα σκοτώνουν γιατί υπάρχουν κι αυτοί που αγοράζουν προϊόντα που βγαίνουν απ' αυτά.

       Αν σταματήσουμε ν' αγοράζουμε  προϊόντα απ' αυτά τα ζώα, ίσως οι κυνηγοί σταματήσουν να τα σκοτώνουν. Ίσως τελικά αυτός να είναι ο τρόπος να τα σώσουμε.

     Πηνελόπη Μπούνια  -  ΣΤ΄ τάξη

 

Παροιμίες απ' όλον τον κόσμο.

Ρουμανία : " Όμορφος χειμώνας, καλοκαίρι χωρίς νερό ".

Γαλλία : " Το χιόνι το Φλεβάρη βάζει στάρι στο κελάρι".

Τουρκία :" Ο Μάρτης μέσα, οι ψύλλοι έξω ".

 

" Τα αερόστατα"

 

- Αχ! Πώς περνάν έτσι οι μέρες! Πέρασε και η Καθαρή Δευτέρα.

- Ναι, γιαγιά. Για πες μου όμως, τι θυμάσαι από τότε που ήσουν νέα, για την Καθαρή Δευτέρα;

- Τότε παιδί μου τα παιδιά αντί για χαρταετούς έφτιαχναν αερόστατα. Συναντιόνταν όλα μαζί σ' ένα ερειπωμένο σπίτι στην πλατεία. Ο Κώστας πήγαινε -θυμάμαι- καλάμια. Ο Νίκος χαρτί για το γύρω γύρω και η μαμά σου ψαλιδόχαρτα για ν' ανάβουν τις φωτιές. Έκοβαν στη μέση τα καλάμια, τα έδεναν σε σχήμα τόξου, έβαζαν από πάνω το χαρτί και από κάτω το καλαθάκι που είχαν φτιάξει ή αγοράσει. Τοποθετούσαν τα ψαλιδόχαρτα βουτηγμένα  στο λάδι μέσα στο καλαθάκι, τα άναβαν φωτιά και το αερόστατο υψωνόταν και όλοι μαζί έτρεχαν να το πιάσουν εκεί που θα έπεφτε. Αχ! Ωραία χρόνια τότε....!!!

Αγγελική Στάμου - ΣΤ΄ τάξη

 

Η γιαγιά θυμάται

 

" Όταν πήγαινα Σχολείο"

     Όταν πήγαινα σχολείο, πριν από 50 χρόνια, τα μαθήματα γίνονταν και πρωί και απόγευμα. Τα πρωινά μας μαθήματα ήταν η Γυμναστική, η Ανάγνωση και η Αριθμητική. Τα απογευματινά ήταν η Γεωγραφία, τα Θρησκευτικά, η Φυσική Ιστορία και η Ζωγραφική. Στις 8 η ώρα το πρωί χτυπούσε στο χωριό η καμπάνα της εκκλησίας. Αμέσως μαζευόμασταν στο σχολείο και κάναμε χωρίς να φωνάζουμε ίσιες σειρές. Ακολουθούσε η προσευχή και μετά τα μαθήματα. Όποιο παιδί ερχόταν αδιάβαστο, έγραφε το μάθημα 20 έως 100 φορές. Ο δάσκαλος κρατούσε μια μεγάλη βέργα κι όποιος δεν ήταν φρόνιμος, ακόμη και αδιάβαστος, καταλαβαίνετε τι πάθαινε! Τα χρόνια τότε ήταν δύσκολα για γράμματα, αλλά παρόλα αυτά πολλοί έγιναν επιστήμονες, αλλά πάνω απ' όλα καλοί άνθρωποι και οικογενειάρχες.

Σπυριδούλα Παπασταματίου - ΣΤ΄ τάξη

 

 

Ο προπονητής της ομάδας μπάσκετ "ΑΝΑΛΗΨΗ" κος Γιάννης Καρακατσούνης μάς μιλά...

 

  κ. Καρακατσούνη, πώς νιώθετε που έχετε τόσες υποχρεώσεις και ευθύνες;

 

Είμαι πολύ ευχαριστημένος, γιατί ασχολούμαι με πράγματα που μ' ενδιαφέρουν. Δεν μπορώ όμως να πω ότι ξεκούραστη η δουλειά μου. Πολλές φορές λείπω από το σπίτι και ολόκληρη μέρα.

 

 

Τι σκέφτεστε να κάνετε για να γίνει η ομάδα καλύτερη;

 

Έχω πολλά σχέδια πάνω σ' αυτό και πιστεύω ότι θα μπορέσω να τα πραγματοποιήσω. Με πιο έντονη προπόνηση και περισσότερη δουλειά και καλή θέληση απ' όλους πιστεύω να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Τι γνώμη έχετε για τις ομάδες που πρωταγωνιστούν μαζί σας στην πορεία για τη Γ΄ Εθνική;

 

  Σίγουρα είναι καλές ομάδες. Κύριος αντίπαλός μας είναι η ομάδα του ΙΩΝΑ. Έχει πολύ καλό σύνολο και θα είναι δύσκολο να χάσει την πρώτη θέση. Θα κάνουμε όμως ό,τι μπορούμε.

 

 

 Η οικογένεια σάς βοηθάει; Τι γνώμη έχει για τη δουλειά σας;

 

  Με βοηθάει και με στηρίζει σε πολλά θέματα. Βέβαια τα παιδιά μου στενοχωριούνται που λείπω πολλές ώρες από το σπίτι, αλλά καταλαβαίνουν ότι έχω πολλές υποχρεώσεις και ευθύνες.

 

 

κ. προπονητά, σας ευχαριστώ πολύ και σας εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας.

Αναστάσης  Θεοδώρου - ΣΤ΄ τάξη

 

 

διαβάστε το επόμενο τεύχος