Οι  εργασίες αυτής της ενότητας  έχουν ελεύθερο θέμα. Τα υλικά που  χρησιμοποιήθηκαν είναι γεωμετρικά σχήματα,  μαρκαδόροι και πολλή φαντασία. Σε φύλλο ακουαρέλας τα παιδιά ενθαρρύνονται να σχεδιάσουν με μαλακό μολύβι γεωμετρικά σχήματα  με το χέρι ή με κάποιο γεωμετρικό όργανο και διαφόρων τύπου γραμμές. Το μυστικό είναι ότι θα πρέπει να μην γεμίσουν με πολλά σχήματα το φύλλο τους. Κατόπιν χρωματίζουν τα κομμάτια που σχηματίστηκαν από τη σχεδίαση αυτή με διαφορετικά χρώματα. Στην προσπάθειά τους αυτή γίνεται λόγος και παρουσιάζονται πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων που εκφράζονται με τον συγκεκριμένο τρόπο. Τέλος πατούν με μαύρο, κατά προτίμηση, μαρκαδόρο τα περιγράμματα. Αφού ολοκληρώσουν το έργο τους το παρουσιάζουν στην τάξη δίνοντάς του ένα τίτλο.

 

1η  ΕΝΟΤΗΤΑ

 

" Το τρομακτικό σπίτι "

Μαρίνος Παπατόλιας

" Το αστέρι με το ένα μάτι "

Μάνος Μουτσινάς

" Το παπαγαλάκι του τσίρκου "

 Χάρης Γεωργίου

" Το παγόνι "

    Αναστασία Κράββαρη

" Ένα παράξενο σκυλί στο δρόμο "

Χρήστος Μωυσιάδης

" Μωρά στην κούνια. "

 Μαριαρένα Μαλλιαρού

" Διάφορα πουλιά "

 Ουρανία Μπούγα

" Η πολύχρωμη φάλαινα."

Μάρκος Μιχαηλίδης

" Η μπερδικλωμένη ομπρέλα "

Βασιλική Παύλου

 


 

    Οι εργασίες "Τιτανικός" , " Όταν αγαπάς", "Για πάντα μαζί" έχουν μέσα τους τη διηγηματική εικαστική τέχνη της ζωγραφικής. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει στα παιδιά το 1/4 λευκού φύλλου Α4 και τους υποδεικνύει να το χωρίσουν σε 4 περίπου ίσα μέρη ( ο χωρισμός μπορεί να γίνει και σε 6 ίσα μέρη)  φέροντας αντίστοιχα κάθετες και οριζόντιες γραμμές. Σε κάθε κουτάκι ξεχωριστά ζωγραφίζουν σκηνές από  μια ιστορία η οποία μπορεί να προκύψει από μαθήματα που διδάχτηκαν την ίδια μέρα (Γλώσσα - Μελέτη - Ιστορία ...) ή από κάποιο γεγονός που τους έκανε εντύπωση κατά τη διάρκεια της μέρας ή προηγουμένων ημερών. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν πάντα φόντο στις εικόνες που ζωγραφίζουν. Τέλος μετά το πέρας, κάθε παιδί ανακοινώνει την ιστορία του, περιγράφοντας με τη σειρά το τι ζωγράφισε, αφού πρώτα δώσει το δικό του τίτλο στην ιστορία του.

" Ο Τιτανικός "

Μάρκος Μιχαηλίδης 

" Όταν αγαπάς..."

Αναστασία Κράββαρη

 " Για πάντα μαζί."

Ουρανία Μπούγα

 

 


 

Παρουσιάζουμε τους εαυτούς μας.

Σκοπός: Η παρούσα εργασία έχει θέμα την παρουσίαση της προσωπικότητας του κάθε παιδιού με τον δικό του τρόπο και δίχως την επέμβαση του εκπαιδευτικού. Με αφορμή κάποια σχολικά μαθήματα ενθαρρύνονται  οι μαθητές να προετοιμαστούν κατάλληλα για την παρουσίαση του εαυτού τους μπροστά στους υπόλοιπους συμμαθητές τους. Τονίζουμε στα παιδιά ότι μπορούν να αυτοπαρουσιαστούν δίχως δεσμεύσεις χρόνου. Επίσης κατά την παρουσίασή τους μπορούν να φέρουν στο σχολείο ό,τι υλικό θα χρειαστούν από το σπίτι τους δίχως περιορισμούς και απαγορεύσεις. Σκοπός της παρουσίασης αυτής είναι να αισθανθούν ότι το σχολείο είναι μια συνέχεια της προσωπικής τους ζωής στο σπίτι, στη γειτονιά, στο παιχνίδι και να καταλάβουν ότι το σχολείο είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ύπαρξής τους.

Tρόπος παρουσίασης : Μετά από συζήτηση τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους για τις σχέσεις που διέπουν τους ανθρώπους δίνοντάς τους έναυσμα με ερωτήσεις του τύπου ( Τι παρατηρείς σε κάποιον - κάποια  όταν τον - την συναντάς για πρώτη φορά ; - Τι σε ενοχλεί ; - Τι θα ήθελες να αλλάξεις στον εαυτό σου ;..... ) Με τον τρόπο αυτό οι συμμαθητές του κάθε παιδιού μαθαίνουν πτυχές του εαυτού του, ικανότητες που δε φαντάζονταν ποτέ αλλά και τι ενοχλεί το άτομο που παρουσιάζεται. Έτσι δένονται περισσότερο ως σύνολο και αποκτούν άρρηκτους δεσμούς φιλίας. Σαν πρώτη αρχή παρουσίασης θα μπορούσε να κάνει ο - η εκπαιδευτικός της τάξης παρουσίαση του δικού του εαυτού ( προαιρετικά ).Καλό θα ήταν να μαγνητοσκοπηθεί η παρουσίαση του κάθε παιδιού και να παρουσιαστεί μετά το πέρας της σε όλη την τάξη. 

  Ενδεικτικό σχέδιο παρουσίασης σε μορφή power point ( κάνετε κλικ στο εικονίδιο και περιμένετε 1 περίπου λεπτό ).

 

 


Τα παιδιά παρουσιάζουν έργα που δημιούργησαν τη σχολική χρονιά 2013-2014